Mar 13, 2011

Sambutan Maulidur Rasul UMP 2011

Assalamualaikum & salam 1 Malaysia.

Pada 16 Februari yang lepas, Universiti Malaysia Pahang (UMP) telah menganjurkan Program Sambutan Maulidur Rasul 1432H dan Ulang Tahun Penubuhan UMP. CHEST juga tidak ketinggalan untuk mengambil bahagian dalam program tersebut. Secara kasarnya, program sambutan berjalan dengan lancar dan tahniah kepada kumpulan CHEST kerana mendapat tempat ke-2 dalam pertandingan perarakan sempena Majlis Sambutan tersebut.
Majlis dilangsungkan di Dewan Kompleks Sukan UMP

Majlis telah dirasmikan oleh Naib Canselor UMP, Prof. Dato'. Dr Daing Nasir Ibrahim. Pelbagai acara telah dilangsung kan, dimulakan dengan selawat kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW yang diiringi oleh koir Sahabat Masjid (SAHAM), dan kemudian diteruskan dengan bacaan ayat suci al-quran. Setelah selesai majlis dilangsungkan di dalam Dewan Kompleks Sukan UMP, acara perarakan dimulakan. Perarakan yang dimulakan daripada dewan tersebut sehigga ke Masjid UMP. Setiba di Masjid UMP, majlis bacaan Tahlil dan doa selamat telah dijalankan dan diakhri dengan majlis penyampaian kepada para pemenang pertandingan perarakan.

Tahniah diucapakan kepada semua Majlis Tertinggi, exco dan ahli-ahli CHEST yang bertungkus lumus membantu dalam menyiapkan kain rentang. Dalam masa sehari sahaja kami dapat menyiapkan kain tersebut dan merancang semua pelan dengan teratur. Sekali lagi ucapan syabas dan tahniah kepada kumpulan CHEST.

Sekalung penghargaan kepada semua ahli CHEST yang sanggup mengambil bahagian dan menolong menyiapkan semua kerja sebelum program berlangsung. Semoga usaha yang ditunjukkan dapat diteruskan dengan perogram yang berikutnya.

Pelajar mewarna kain rentang
Menolong menyusun bunga manggar
Bertungkus-lumus berkerja
wakil pelajar FKKSA & Ahli CHEST
Megah berselawat
Antara pelajar-pelajarFKKSA yang menyertai perarakan
Kain rentang hasil usaha semua MT, exco & ahli CHEST

No comments:

Post a Comment